טיפים לשימוש במרציפן

מרציפן הוא אחד הדברים הכי טעימים שיש. משתמשים עם מרציפן לקונדיטוריות, קינוחים ביתיים ואפילו כממתקים שנמכרים בסופרים. אם אתם רוצים להכיר טיפים לשימוש נכון במרציפן הגעתם למקום הנכון.

מרציפן עשוי משקדים טחונים וסוכר והשילוב בין שניהם יוצר מרקם נפלא וטעם שפשוט אי אפשר לסרב לו. לפני שנתחיל, חשוב לציין שהכנה ושימוש במרציפן זה לא עניין מסובך וכולם יכולים לעשות את זה לבד בבית, אם רק תדעו איך לפעול לפי כל הכללים וההוראות.

  1. טיפ להכנה קלה ופשוטה

הטיפ הראשון להכנה קלה ופשוטה של מרציפן הוא להשרות את השקדים במים רותחים למשך עשר דקות. לאחר ההשריה במים רותחים, תוכלו לקלף את השקדים בקלות והרי ידוע, שהקליפה של השקד לא נחוצה ומעבר לזה, אף גורעת כשמדובר בהכנת מרציפן.

אחרי שקילפתם את השקדים, חשוב מאוד לא להתמהמה ולטחון את השקדים יחד עם הסוכר ממש בתום הקילוף. אם אתם לא רוצים להכין את המרציפן באותו הרגע שבו סיימתם לקלף את השקדים, פשוט תשמרו אותם בשקית במקרר, אבל בכל אופן אל תטחנו אותם ותשאירו אותם כך.

טחינה של השקדים ללא ערבוב עם כל התערובת של המרציפן מוציאה מהם את הטעם ופוגעת בתוצר המוגמר.

  1. חשוב לשמור במקרר

אחרי שערבבתם את הסוכר עם השקדים הקלופים עליכם לשמור את התערובת במקרר למשך לפחות חודש. הקירור מעניק לתערובת את הטאץ' הסופי הדרוש להפיכתו למרציפן ואסור בשום פנים ואופן לוותר על השלב הזה.

ההמלצה שלנו בהקשר הזה, שאם כבר מחכים חודש, כדאי מאוד להכין כמות גדולה של מרציפן, מהסיבה הפשוטה שיש לו תוקף ארוך והוא לא מתקלקל בקלות. עדיף להכין הרבה בפעם אחת מאשר להכין כל פעם מחדש קצת.

  1. איך לרכך או להקשות?

אחרי שנתתם לתערובת לנוח במשך חודש אתם יכולים להוציא אותה מהמקרר ולהתחיל להשתמש במרציפן לעוגות, קינוחים או קישוטים למתוקים. במידה והוצאתם את התערובת ואתם מתקשים ללוש אותה, אל דאגה, אתם יכולים להוסיף לה מעט סירופ תירס שיסייע בריכוך.

במידה ונתקלתם בבעיה אחרת, שהתערובת רכה מידי, אתם יכולים פשוט להוסיף אבקת סוכר והיא כבר תעזור לכם לייצב ולמצק את התערובת.

אחרי שסיימתם עם כל זה השמיים הם הגבול ואתם יכולים להתחיל ליצור עם תערובת המרציפן שלכם כל קינוח מתוק או תוספת שמתחשק לכם.

ליהנות ממרציפן מעולה וטעים

לסיכומו של עניין, מרציפן הוא קינוח טעים ויש לו הרבה מאוד שימושים. ההכנה שלו מאוד פשוטה, היא רק דורשת תשומת לב לפרטים הקטנים והיכרות עם כל הטיפים שיכולים לסייע לכם במצבים שבהם התערובת קשה או רכה מידי.

ההמלצה שלנו אליכם – תכינו כמות גדולה של תערובת, תנו לה לנוח במקרר ותוכלו ליהנות ממרציפן איכותי וטעים, ממש כמו בקונדיטוריות המובילות.