כיצד ניתן להבחין בחומרי גלם ושוקולד איכותי?

איכות האוכל שאנחנו מגישים תלויה במידה הרבה ביותר באיכות חומרי הגלם

אנשים שעוסקים באופן קבוע וממושך במסעדנות, בישול או בתחום הקייטרינג יודעים לספר יותר טוב מכל אחד אחר על חשיבות חומרי הגלם האיכותיים בתהליך הכנת האוכל. חשוב להבין שמסעדה או שירות של קייטרינג מכינים אוכל בכמויות גדולות, ברמה כמעט אוטומטית של ביצוע על ידי הטבחים השונים. בהתחשב בכך שמדובר באנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים, כל עוד חומרי הגלם יהיו איכותיים גם המנה המוגשת ללקוח תהיה איכותית וטעימה. עם זאת, כשאנחנו מתחילים להסתבך עם איכות מזון ועם איכות חומרי הגלם המרכיבים את המנות שאנחנו מגישים, אנחנו מסתכנים באיכות ירודה של מנות חרף ההשקעה הרבה שלנו בהכנתן. אנחנו כאן כדי לעזור, ולתת לכם את המפתחות העיקריים לאיתור ולהבטחה של חומרי גלם איכותיים במזון שאתם מגישים.

כיצד נדע שחומרי הגלם שלנו איכותיים, בדגש על ירקות ובשרים?

החלק המהותי ביותר שמרכיב את מרבית המנות שלנו ויכול להיות מכריע על איכות המזון שאנחנו מגישים הוא מזון טרי, בדגש על בשרים וירקות. ברור מאליו שבכל הנוגע לאוכל טרי, ככל שאנחנו קונים אותו סמוך לזמן ההכנה כך חומר הגלם יהיה איכותי יותר. עם זאת, בהכנת אוכל בקנה מידה של קייטרינג או של מסעדה קשה מאוד לקנות חומרי גלם בטריות של "מהיום להיום", ולכן חשוב גם לדעת שחומרי הגלם שלנו, גם אם הם לא טריים לחלוטין, עדיין שומרים על איכות גבוהה. בכל הנוגע לירקות, לכל ירק יש את המאפיינים שלו לאיכות מבחינת צבע, קשיחות וכדומה. ברגע שבו יש ספק בנוגע לירקות – מומלץ שלא להשתמש בהם. כך לדוגמה שימוש בעגבנייה ירוקה או בפלפל שמעטפתו רכה מדי, יכול להוביל למנה שלמה שתאבד מאיכותה. בכל הנוגע לבשר, אם יש ספק אין ספק. ברגע שבו נראה לכם שהבשר מדיף ריח לא טרי, או שההקפאה שלו גזלה ממנו את טעמו, עדיף שלא להשתמש בו. בכל מקרה, חומרי גלם עדיף לקנות בשוק או בשירות סיטונאי איכותי ולא במסגרת מסחרית גדולה.

השוקולד – חומר גלם חשוב במיוחד לקינוחים ומנות אחרונות. כיצד נדע שהוא איכותי?

אחד מחומרי הגלם החשובים ביותר במטבח הוא השוקולד. שוקולד איכותי יוצר מנות אחרונות איכותיות, ושוקולד שאינו איכותי שוקע בבינוניות. שוקולד גולמי איכותי ניתן לאפיין בטעימה – בחלק גדול מהמקרים הוא יגיע במטבעות או בבלוק ולאחר טעימה נדע אם מדובר בשוקולד איכותי. באופן כללי, ההמלצה שלנו היא לקנות שוקולד לעסק רק מעסקים סיטונאיים המתמחים בשוקולד איכותי ולא במסגרת סיטונאית גדולה יותר.

זכרו – על איכות חומרי הגלם המרכיבים את המזון שאנחנו מגישים אסור להתפשר

חומרי הגלם המרכיבים את המזון שאנחנו מגישים הם החלק החשוב ביותר באיכות מזון של העסק שלנו. לכן אסור להתפשר על כך, ועלינו לוודא את איכותם של חומרי הגלם בטרם השתמשנו בהם – וכך נבטיח את הלקוחות השבעים והמרוצים ביותר.
אנחנו בחברת אלמנדוס משווקים גם מרציפן איכותי למסעדות, קונדטוריות ועוד, למידע נוסף והצעת מחיר צרו קשר באתר.

לקריאה נוספת על כמה חשובה איכותו של המזון http://moldovanfood.co.il/