מהי חמאת קקאו ולמה היא משמשת?

חמאת הקקאו נישאה על רוחות דרום מערביות מחוף השנהב ודרום אמריקה הססגוניות, והגיעה הישר אל המזווה הישראלי.

היא טבעית, בריאה, בהירה ובעלת תכונות אלסטיות, היא מרכיב בסיסי בתחום המזון, הקוסמטיקה והרפואה, היא אמנם חסרת טעם, אבל יודעת לספוג טעמים אחרים.

ואל תדאגו… היא לא מתכוונת להחליף את החמאה הקלאסית, אבל היא אחלה תחליף למתכון פרווה, טבעונים מתים עליה, וביננו, כשאבות אבותיה הם ממשפחת השוקולד, איך אפשר שלא?

הקקאו מתקשר באופן ישיר לתכונות חיוביות של בריאות, אנרגיה טובה, שפע, יצירתיות ושמחה, ולא רק כי הוא טעים לנו, למעשה, הוא טעים לנו כי הרכיבים שלו מכילים חומרים וכימיקלים כמו פנילאתילאמין המוכר כ"כימיקל האהבה" ומיוצר על-ידי גופנו בעת ולאחר עיסוק בפעילות ספורטיבית, בנוסף הוא מכיל טריטופאן, חומצת אמינו המשפיעה על מצב הרוח ועשיר בסרטונין, הידוע גם כמשפר מצב רוח ומפחית חרדות.

 

קינוח וטיפוח – שימושים במזון וקוסמטיקה

חמאת הקקאו מכילה אחוזי שומן גבוהים, 96.6 אחוז למען הדיוק… מאחר ושומן מטבעו הוא חומר משמר, החמאה נחשבת כמוצר עמיד, בעל חיי מדף ארוכים מה שהופך אותה אידיאלית לשימוש במזון, בקוסמטיקה ובתרופות.

יחד עם זאת, למול כמות השומן עומדת לטובת חמאת הקקאו יתרונות בריאים אחרים – נוגדי חמצון טבעיים, ושלל חומצות המעניקות לחות ומסייעות בטיפול בדלקות. מחקרים שנעשו הראו שיפור במצב דלקתי בלב בטיפול בכמויות מתונות של חמאת קקאו.

 

כמו שמן הקוקוס, גם חמאת הקקאו היא זיקית בטמפרטורות החדר, היא מוצקה בטמפרטורת החדר ונמסה בטמפרטורה הממוצעת. קונדיטורים ואוהבי קינוחים משתמשים בה כתחליף ראוי לחמאה החלבית כאשר הם נדרשים לייצר עוגות, פרלינים ושאר דברי מתיקה, פרווה.

ככל שעולה איכות חמאת הקקאו כך תורגש הארומה השוקולדית שבה.

 

אבל חמאת הקקאו לא עוצרת באדום, לאחר שכבשה את המטבח היא השתלטה גם על תחום הקוסמטיקה והטיפוח וניתן למצוא אותה בקרמים, סבונים, מוצרי שמפו ועוד. תכונתה הטבעית לרכך את העור ולהזין אותו, יחד עם היותה טבעית, נטולת ריח וללא חומרים משמרים הופכת אותה לתכשיר קוסמטי מושלם. בנוסף, חמאת הקקאו תורמת לאלסטיות וגמישות העור.

 

חמאת קקאו ורפואה

עקב יכולתה לשנות את מצב הצבירה שלה, חמאת הקקאו מושלמת ל"תרופות קפסולה", לציפוי גלולות, משחות לעור פגום או סדוק וכדומה, כל זאת עקב היותה טבעית, יכולה לשמור על צורתה ולהכיל כימיקלים רפואיים, אין לה תופעות לוואי, ונוגדי החמצון שלה משמרים את המוצר לאורך זמן ופועלים לטובה על הגוף.

באלמנדוס ניתן לרכוש חמאת קקאו במגוון משקלים ובמחירים משתלמים!

מוצרי חמאת קקאו של אלמנדוס

  • חמאת קקאו מטבעות – אורגני נא

    חמאת קקאו מטבעות – אורגני נא

  • חמאת קקאו מטבעות

    חמאת קקאו מטבעות