מהם מזונות על ולמה הם תורמים?

כשהיינו ילדים קטנים, יותר מהכול רצינו להיות גיבורי על ויותר מהכול חלמנו על כך שיהיו לנו כוחות על. שנוכל לראות דרך קירות, לעוף בשמיים או סתם לקרוא מחשבות של אחרים. היום אנחנו מבינים שכל זה צריך להישאר בגדר חלום והשאיפה המרכזית היא סך הכול להיות בריאים וחזקים, בגבולות המציאות. בדיוק כאן נכנסים לתמונה מזונות העל, הנחשבים למזונות בריאותיים, הכוללים מגוון אדיר של חומרי הזנה חשובים ומינימום של חומרים מיותרים. במילים פשוטות, מדובר בגיבורי העל של עולם הקולינריה.

דוגמאות למזונות על שקל יחסית להשיג

להלן מספר דוגמאות למזונות על, שלא קשה במיוחד להשיג בימינו בחנויות הטבע ואפילו ברשתות השיווק הגדולות:

  • תותי ג'וג'י – הג'וג'י ברי הם בין מזונות העל המפורסמים ביותר ולמרות שבמערב הם נחשבים לתגלית חדשה יחסית, הרי שברפואה הסינית הם נמצאים בשימוש כבר אלפי שנים. הם מהווים מקור נהדר לחלבון צמחי, מכילים 20 מינרלים שונים, שפע של ויטמינים וכמות יפה של נוגדי חמצון, המסייעים להאטת תהליכי ההזדקנות. טעמם המתוק של הג'וג'י ברי מזמין אתכם להוסיף אותם למנות אחרונות, לנשנש אותם עם שבבי קקאו או אגוזים או פשוט להוסיף אותם לגרנולה.
  • אצות – לא ניתן להפריז בתרומה של האצות לבריאותנו ודי בלהסתכל על נתוני תוחלת החיים של תושבי יפן, בשביל להבין שהאצות מכילות שפע של יתרונות בריאותיים חשובים. בין היתר הן מכילות שפע של סידן, יוד, ברזל ואשלגן, מסייעות להורדת כולסטרול ונפלאות לאלו המעוניינים לרדת במשקל.
  • שבבי קקאו – שבבי או פולי קקאו מהווים מקור נהדר למגנזיום ובנוסף מכילים כמויות גבוהות של כרום, אבץ, סידן וברזל. רבים לא יודעים זאת, אבל בקקאו נא, שלא חומם לטמפרטורה של יותר מ-48 מעלות צלזיוס, יש גם כמות מרשימה ביותר של נוגדי חמצון.
  • זרעי צ'יה – לא ניתן להשלים כתבה על מזונות על מבלי להזכיר את זרעי הצ'יה. זאת כיוון שזרעי הצ'יה עשירים בצורה בלתי רגילה באומגה 3 ומלאים בוויטמינים, סיבים תזונתיים התורמים לשיפור תפקוד מערכת העיכול ומינרלים רבים. בעיקר עשירים זרעי הצ'יה בסידן.

שימוש נכון במזונות על

הדרך הטובה ביותר להשתמש במזונות על היא פשוט להוסיף אותם לתפריט הרגיל בצורה טבעית. למעשה כל אימת שנרצה להטמיע שינוי תזונתי כזה או אחר במטרה שההטמעה תצליח ושהשינוי ישתמר ויתקבע, עלינו לעשות זאת בצורה זהירה וטבעית ככול האפשר, עם מינימום של שינויים חדים וקיצוניים בהתנהגות ובהרגלים הקבועים. כך לדוגמה במקום לחפש מתכונים מורכבים ולא ממש אטרקטיביים לעוגיות או קרקרים מזרעי צ'יה, נסו פשוט לפזר זרעי צ'יה על הסלט של ארוחת הערב: פשוט, קל ויעיל. כמו כן באפשרותכם פשוט לערבב את זרעי הצ'יה ביוגורט של ארוחת הביניים או של ארוחת הבוקר וליהנות מצריכה יומית קבועה של מזון על נהדר.