מתכונים מתוקים לראש השנה

ראש השנה בפתח וכולם מדמיינים כיצד תיראה הארוחה המושלמת. האם זה יהיה באמצעות הכנה עצמית או שמא זה יהיה דווקא קייטירנג מוזמן? האם תבחרו בארוחה בשרית לחלוטין, או שתבחרו באופציה הטבעונית השנה? האם תעשו זאת בחוג מצומצם או תשתדלו לבלות עם כמה שיותר קרובי משפחה?


מה בדרך כלל אוכלים בסיומה של ארוחת החג

הרבה שאלות עולות ועל כולן יהיו לכם תשובות תוך זמן לא רב. יחד עם זאת, יש עוד דבר אחד משמעותי מאוד, דבר שיכול להיות הגורם המכריע באיכות ארוחת החג, הקינוח. נכון, בדרך כלל כשמסיימים לאכול אוכל לראש השנה מסיימים בקינוח הנפוץ ביותר, עוגת דבש, שעשויה להכיל רכיבים רבים, כשהרכיב העיקרי בה הוא דבש. על מנת שהשנה תהיה טובה כולנו מאחלים זה לזה שנה מתוקה כדבש, אוכלים תפוח בדבש ולכן זה רק הגיוני שהדבש יהיה חלק מרכזי בקינוח . יחד עם זאת, לא מעטים מעוניינים דווקא לשנות את המנהג ולנסות ולמצוא קינוח אחר, קינוח שישבור את השגרה ולאו דווקא ייעשה באופן מיוחד אך ורק לחג, קינוח שישדרג באופן משמעותי את הארוחה כולה.


הקינוח המושלם עבור אוכל לראש השנה

האפשרויות הן רבות ומגוונות ואחת מהן היא מאפינס. הגביעוניות הקטנות, המאפים בצורת גביע, הינם אחד מהדברים הנפוצים ביותר אותם מגישים במגוון מפגשים חברתיים, אז מדוע לא להפוך אותם לקינוח לארוחת החג? מאפינס וניל, מאפינס שוקולד ואפילו מאפינס תפוז, כולם יהיו קינוחים מתאימים בצורה מושלמת עבור אוכל לראש השנה מכל סוג ויאזנו את הטעמים של ארוחת החג בצורה נהדרת. אפשרות אחרת היא אפשרות שונה לחלוטין והיא אפשרות של ריבות בטעמים שונים. בין אם מדובר בריבות קנויות מאחת הקונפיטוריות הישראליות המובחרות ובין אם מדובר בריבות בהכנה עצמית, עדיין יהיה מדובר בריבות מובחרות כשהמרכיב העיקרי בכל אחת מהן יהיה פרי אחר כמו למשל תות, שזיפים, משמש ואחרים. את הריבה תוכלו למרוח על פרוסת לחם או על קרקר מסוגים שונים, אם עדיין יהיה לכם מקום לכך אך תהיו שבעים מדי בשביל זה, תמיד תוכלו לטעום את הריבה עם כפית ישירות מהקופסא או מהצלוחית בה היא נמצאת.


הקינוח הפופולרי- עוגות שוקולד ומרציפן

אך עם כל הכבוד למאפינס ולריבות, ישנה כמעט תמימות דעים בקרב רבים שהקינוח המושלם לארוחה גדולה הוא פרוסה של עוגת שוקולד. שוקולד lubeca או שוקולד natra, שוקולד מריר או שוקולד חלב, קקאו שמגיע בצורה של בלוק או דווקא כזה שמגיע בצורת אבקה, שום דבר לא משנה כל עוד יש לך את המתכון הנכון ויש לך את האפשרות להכין את העוגה שתקנה את לב כולם. כל עוגה תהיה עשוית סוג מסוים של שוקולד, בתוכה תוכלו למלא מגוון רחב של מילויים כמו ריבת חלב, חמאת בוטנים או מלית פרג ומעל תהיה לכם האפשרות לפזר קרוקונט לוז, קרוקונט בוטנים או אפילו מקופלת שחורה ולבנה.


טיפ!

כדי להמשיך לשמור על טריות השוקולד למס' ימים, רצוי וצריך להשתמש שקיות ואקום איכותיות.