קצת על קקאו ועל פולי קקאו

טעמו האופייני של הקקאו נקבע על ידי יותר מ-400 חומרי טעם שונים. המקור לטעם הוא תסיסתם של הפולים הטריים אשר עוברים תהליכי תסיסה בסביבה חמוצה-מתוקה טרייה במשך ימים ספורים, כשבמהלך תהלכי התסיסה נוצרים חומרי הטעם הראשוניים. לאחר מכן פולי קקאו מיובשים בשמש במשך 7-14 ימים. לאחר שמסיימים את התהליך, אפשר להתחיל לייצר שוקולד לקונדיטוריות.

פולי קקאו , חמאת קקאו - אלמנדוס

במשך זמן צליית הפולים , מתחילה מיד לאחר מכן ריאקציית ה Maillard שבתהליך זה מתהוות חומצות אמיניו והפפטיידים אשר מגיבים בהפחתת הסוכרים, כדוגמת הפרוקטוז שיוצרים כמויות גדולות מאוד של חומרי טעם מייצבים. מאחר וחומרי טעם לא רצויים גם כן נמצאים, כדוגמת חומצות אתניות, תערובת השוקולד מוכנס לאחסון לתקופה ארוכה בטמפרטורה של 70 מעלות. כתוצאה מהתנועה המתמדת בטמפרטורות גבוהות, אותם חומרי טעם לא רצויים מסתלקים והתערובת משתפרת באופן משמעותי הן בטעמו, במאפייני ההמסה שלו ובהומוגניות. לאחר סילוק חומרים אלו, נשארת חמאת קקאו טהורה ואיכותית, אותה תוכלו לקנות באתר שלנו ממיטב המותגים.

תהליך יצירת חמאת קקאו

לאחר תהליך התסיסה מגיע תהליך הטחינה שבו הפולים נכנסים לתוך מכונה שטוחנת אותם, בד"כ משתמשים באבני רחיים שעובד בשיטה של מעיכת הפולים, כך שהשומן – שהחמאה יוצאת החוצה והחומר הופך לעיסה נוזלית.העיסה הזאת נקראת עיסת קקאו והיא מרכיב דומיננטי בשוקולד עצמו, בשלב הזה יש אפשרות להמשיך לשני כיוונים, לייצר חמאה מקקאו  ואבקת קקאו, או להשאיר את העיסה כמו שהיא.כדי  לייצר חמאה, לוחצים במכונות מיוחדות את העיסה וכך יוצא כל השומן של הקקאו שנקרא "חמאת קקאו". לאחר מכן נותר החומר שנקרא עוגת קקאו, זה בעצם עיסה אשר הוציאו ממנה את השומן, מכניסים אותה למכונה מיוחדת שטוחנת אותה לאבקה ואז יוצא החומר שנקרא "אבקת קקאו".

 

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? רוצים לקנות קקאו טבעי,  או מרציפן? צרו איתנו קשר.