שוקולד כן גודל על העצים

שוקולד הוא תוצר של פרי הקקאו, רוב רובו של פרי הקקאו גדל ביבשת אפריקה במספר ארצות הפזורות ביבשת. בנוסף יש גידולים במזרח ובדרום אמריקה.

פרי הקקאו נראה כאתרוג גדול אשר בתוכו נמצאים פולי הקקאו, אלה הם בעצם הפולים אשר מתוכם מייצרים את השוקולד.

ישנם כמה סוגים של פרי הקקאו, כל זן יש לו טעם ייחודי וצבע פרי שונה.
ישנם שלושה זנים של עצי קקאו אשר בפוליהם משתמשים לצורך הכנת שוקולד. הזן הראשון היקר, המבוקש והנדיר ביותר הינו "הקריולו", המשמש כ־10% מתעשיית השוקולד. לפולים של עץ זה טעם מריר פחות וארומטי יותר מאשר שאר פולי הקקאו.
הזן השני "פורסטרו" הוא הזן הפורה ביותר, בו משתמשים ב־80% מתעשיית השוקולד, ואילו ה־10% הנותרים הם מהזן השלישי המכונה "טריניטריו" שהוא הכלאה של שני
הזנים האחרים.
יצרני השוקולד הגדולים כמו lubeca,natra  וכו', משתמשות בתערובת של זנים שונים,  וכל חברה עושה את התרכובת שלה, בעיקרון זהו סודם המקצועי של כל חברה וחברה, מכאן נובעים הבדלים בטעמים, אמנם לא הבדלים גדולים במיוחד כי בכל זאת אלו תמיד תרכובות של כמה זנים. ישנם זנים נדירים מכאן שעלותם יקרה ,דוגמת וולרונה או לובקה, אשר מתעסקים בזנים מיוחדים ומייצרים בעיקר שוקולד מזנים ספציפים, דבר אשר מייקר את השוקולד, וניתן להרגיש זאת בטעמו המיוחד של כל שוקולד ושוקולד.
שוקולד זה מיועד לאוהבי השוקולד המושבעים אשר אוהבים לטעום טעמים שונים.
כמובן שטעמים מובלטים אפשר להרגיש רק בשוקולד מריר עם אחוזי קקאו גבוהים, כך שאין הרבה חומרי גלם שמפריעים לטעם.
עוד על קקאו ושוקולד
את פולי הקקאו מוציאים מתוך הפרי עצמו, הפולים נמצאים בתוך שכבה לבנה רטובה ומתוקה אשר ניתנת למאכל. בדרום אמריקה מייצרים מהתוכן מיצים טבעיים טעימים, את הפרי אוכלים ואת הפולים זורקים כמובן כי הם ממש הגרעינים של הפרי.
בניגוד לכך בתהליך ייצור שוקולד, פותחים את הפרי זורקים את הקליפה ואת התוכן פורשים על יריעות ענקיות בשמש.
מייבשים את כל התוכן ולאחר הייבוש נשארים רק הפולים עצמם, את הפולים מנקים וממלאים בתוך שקי יוטה של 50 ק"ג וכך נסחרים פולי הקקאו.
איך מייצרים שוקולד
תהליך הייצור מורכב מכמה שלבים:
קלייה
את פולי הקקאו מעבירים קלייה, כמובן כל מפעל יש לו את הניסיון והידע שלו לגבי אחוזי הלחות, רמת הקלייה וכו', לאחר הקלייה הפולים מפתחים את הטעמים המיוחדים שלהם.
ניקוי והפרדה מהקליפה
שלב הבא,  גורסים את פולי הקקאו, חשוב לציין שלפולי הקקאו יש קליפה חיצונית דקה, את הקליפה לא טוחנים ולא אוכלים, לאחר הגריסה ממיינים ומנקים את הפולים מהקליפות.
טחינה
הפולים נכנסים לתוך מכונה שטוחנת אותם, בד"כ משתמשים באבני רחיים שעובדות בשיטה של מעיכת הפולים, כך שהשומן יוצא החוצה והחומר הופך לעיסה נוזלית.
עיסה זו נקראת עיסת קקאו והיא מרכיב דומיננטי בשוקולד עצמו, בשלב הזה יש אפשרות להמשיך לשני כיוונים, לייצר חמאת קקאו ואבקת קקאו, או להשאיר את העיסה כמו שהיא.
אם רוצים לייצר חמאה קקאו, לוחצים במכונות מיוחדות את העיסה וכך יוצא כל השומן של הקקאו שנקרא "חמאת קקאו".לאחר מכן נותר החומר שנקרא עוגת קקאו, שהיא למעשה עיסת קקאו שהוציאו ממנה את השומן, מכניסים אותה למכונה מיוחדת שטוחנת אותה לאבקה ואז יוצא החומר שנקרא "אבקת קקאו".
מחומרי הגלם לשוקולד:
כל המרכיבים של השוקולד נכנסים לתוך מערבל גדול, כמובן שבכל שוקולד יש  את המרכיבים שלו, לדוגמא בשוקולד מריר לא מכניסים אבקת חלב, בשוקולד לבן לא מכניסים עיסת קקאו וכ'ו.
התרכובת החדשה הזאת עוברת למכונה שנקראת רולר (מכבש), במכונה הזאת ישנם 5 מכבשים שהחומר עובר ביניהם. לאחר שהחומר נכבש ע"י המכונה כל המרכיבים הופכים להיות מסה חלקה ואחידה ברמת חלקיקים של 20 מקרון.
כאשר החומר חלק ומוכן הוא עובר למלוש מיוחד שמערבב אותו במשך כמה שעות ומוציא ממנו את כל הריחות הלא נעימים של הקקאו בנוסף הוא מעדן את השוקולד.
ככל שהשוקולד מתערבב במלוש יותר זמן ככה השוקולד נחשב לאיכותי יותר.
לאחר שמתערבב במלוש מספר שעות, עובר תהליך טמפרור, יציקה דרך תעלות קירור ואריזה, כמובן כל מפעל בשיטת אריזה משלו.

כך מסתיים תהליך של ייצור השוקולד שלנו.